Ravelino Bludiště
Vlastně ani žádným bludištěm v pravém slova smyslu
není. Objevíte se v jihozápadním rohu, pokračujte severním směrem do středu
lokace, kde najdete Ravel, ale klidně si to všechno nejdřív prochoďte a pak něžte za ní.
Cestou používejte Annah na odkrývání a zneškodňování
pastí (vyplatí se to-je jich to docela dost). Promluvte s Ravel o všem možném a
hlavně se ptejte na svou nesmrtelnost (před rozhovorem si udělejte save).
Také z ní musíte vyrazit něco o Devovi. Pokud povedete rozhovor opravdu
dobře, budete nejen valit oči, ale dokonce se vám i permanentně zvýší
moudrost a životní body. Můžete dokonce Ravel ukecat, aby Bezejmenného
pokud je mág něco naučila. Snažte se vyzvědět co nejvíce skutečností a
neukončovat rozhovor dřív, dokud máte jakoukoliv možnost dozvědět se cokoli
nového. Až rozhovor ukončíte, budete Ravel a jejími pomocníky napadeni.
Je dost tuhý protivník, takže vám dá pěkně zabrat, ale s dobrým válečníkem a dobrou strategií je Ravel "troska". Po její smrti nezapomeňte
posbírat, co z ní vypadlo. Poté navštivte Ravelinu tajnou zahrádku a ze
semínek si vypěstujte rotlinky (portál do ní vede jižně od bitky s Ravel, musíte mít u sebe její amulet). Získáte magické hůlky, které umí zajímavá
kouzla, ale jsou použitelné jenom mágy a navíc jsem je jako válečník vůbec nenašel.
Z lokace odejděte severovýchodním
portálem. Shlédnete zajímavou animaci a portál vás vyplivne v Curstu.
Curst
v této lokalitě máte pouze jeden hlavní úkol, a to
nalezení anděla, o němž se vám zmínila Ravel. Deva je vězněn v podzemí
Curstu, máte 2 možnosti. Jedna možnost je, že hned půjdete přes skládku odpadu
a dozvíte se o podzemní cestě od hlídače skládky. Pokud půjdete touto cestou, připravíte
se o docela dost zkušeností, jeden dobrý svitek a bojovníci o docela dobrou
zbraň (svitek i sekeru Srdcomlat dostanete při plnění posledního úkolu), protože z podzemí se
už na povrch nedostanete a v Curstu se dají dobře nahrabat expy-víc jak 500 000 expů !!! (odhad).
Druhá cesta vede přes splnění několika úkolů pro obyvatele Curstu a portálem se pak dostat do podzemí.
Portál vás přenesl do blízkosti Hospody u Zrádcovy Brány. Tak neváhejte
a vstupte dovnitř.
Zkažený Vrdel
je hospodský a najdete ho za jedním z pultů. Promluvte si s ním o
všem možném a dozvíte se, že Deva je vězněn v podzemí Curstu a abyste
se do podzemí dostali potřebujete znát heslo.Pro první část hesla vás
pošle za Marquezem. Následující 3 osoby najdete v hlavní místnosti této hospody.
Marquez
vám řekne, že dcera Zkaženého Vrdela Jasilya byla unesena a požádá vás o její
vysvobození. Projděte do další části Curstu a jděte rovně. U druhé budovy
vpravo najdete Jasilyu, obstoupenou strážci. Promluvte s jejich vůdcem
Skatchem a vojáky zlikvidujte. Dávejte pozor hlavně na vojáky v její nejtěsnější
blízkosti, protože když uvidí, že souboj prohrávají, Jasilyu zabijí. Doporučuji
na ně použít Morteho schopnost Lithánii kleteb nebo nějaké ochromavací kouzla (pacifikace, barevná střela). Nechci machrovat, ale já bojovník, Morte ,jedna Barevná sřele od Dak´kona a 5 lektvarů mi na výhru nad celou partou stačily (viz.screenshot.
Po skončeném souboji,
promluvte s Jasilyí a vraťte se k Marquezovi. Získáte něco zkušeností,
1. část hesla a bojovník se může zdokonalit v bojových technikách (nechte si až na potom-uvidíte). Dále
budete posláni za Kitlou
Kitla
po vás bude chtít, abyste byli prostředníkem v rodinné rozepři. Pošle
vás za Kesterem (v lihovaru) do Centrao Curstu a Pěstidrtem (kovářem) ve vnějším
Curstu
vyřešit jejich spor o dědictví. Mimochodem u kováře si nic nekupujte, protože
zanedlouho získáte docela dobrou zbraň, maximálně u něj kraďte šipky pro
Nordoma-tohle je totiž jediná šance ve hře krást pro Nordoma šipky, tak se čiňte.
Já to vyřešila tak, že jsem získala listinu
od obou a donesla Kitle, ať si to vyřeší sama J. Bylo za to nejvíc zkušeností.
Kitla vám řekne další část hesla a pošle vás za Nabatem.
Nabat
vás požádá, abyste ochránili Správce Skládky před lupiči, kteří jej
ohrožují. Běžte si na skládku promluvit s Kysem-Správcem. Skládku najdete západně
od hospody. Po rozhovoru s Kysem se vydejte do Centra Curstu a tam hned
za branou jihozápadně. U odstaveného vozu najdete Werneta, vůdce bandy, co
obtěžuje Kyse. Promluvte s ním a vraťte se na skládku. Až přijdou lupiči,
pusťte se do nich a zase pozor, aby vám nezabili Kyse. Po splnění úkolu
se vraťte k Nabatovi, získáte další část hesla a budete posláni za Dallanem.
Pokud hrajete za zloděje, Nabat vás může zdokonalit ve zlodějských praktikách.
Dallan
Toho najdete vlevo ve spodní místnosti. On vám poví o politickém sporu mezi
An´iziem a Siabhou. Zajděte do Centra Curstu, najděte ne severu An´izia promluvte s ním. Pak vyhledejte u administrativní
budovy Siabhu a dejte řeč s ní. Poté se vraťte k An´iziovi, řekněte mu
o protinabídce Siabhy a po skončeném rozhovoru jděte za kapitánem stráží
(stojí u brány do vnějšího Curstu) a nechejte jednoho či oba zatknout.
Já práskl oba.
Dona Quisha
po vás bude chtít, abyste osvobodili jejího démona. Najdete ho v silu,
chyceného v pentagramu. Dejte s ním řeč, řekněte mu, že vás posílá Dona
Quisha. Abyste ho osvobodili a zeptejte se, co vám za to dá. Na závěr rozhovoru
přerušte pentagram. Démon je volný a za odměnu vám dá báječnou bojovou
sekeru Heartbringer-to je ona SUPER. Můžete se vrátit za donou Quishou.
Všechny části pomyslného klíče už máte, tak vám nic
nebrání v tom, zajít za Barsem, doplnit u něho své zásoby léčidel (upozorňuji,
že teď vás čekají hodně tuhé souboje a nemožnost kdekoli doplnit zásoby
(vyspat trochu možnost bude), takže nakupte toho co nejvíce), odpočiňte si a poté se
nechejte dopravit do podzemí. Ještě bych chtěl dodat, že těmito několika úkoly jste určitě
získali tolik zkušeností, jako v celém Sigilu, nebo ne?
Podzemí Curstu
Tak na úvod bych řekl: serte na sbírání náranků a takových píčovin,
protože teď už vám budou skoro na nic, akorát na vyzbrojení na finální fight, ale
jestli jste dobře zásobení a vycvičení, tak si to ukradnete a navíc si tady vyděláte
peníze zabitými (stráže u sebe mívají asi 50 měďáků).
Hned na začátku lokace budete napadeni několika Trelony
(vzpomínáte na Podzemí Sigilu? jak roztomilé). Vypořádejte se s nimi a jděte pořád na západ,
odbočky na sever si zatím nevšímejte. Pokud chcete, tak používejte Annah a její schování
ve stínu-kradmost (pokud nejste sami zloději) a tím si prozkoumejte celou mapu, nikdo na ni nebude útočit.
Přijdete na další křižovatku a na
ní se dejte kousek jižně a pak na východ. Někde tam potkáte Voorshu. Promluvte
s ním a slibte mu pomoc. Vraťte se zpátky na křižovatku a vydejte se na
sever. Jděte tak dlouho, dokud nepotkáte příšerku jménem Ghrist. Promluvte
si s ní a zlikvidujte. Vraťte se k Voorshovi, kterému se nebude chtít splnit
slib, který vám dal. Takže se s ním vypořádejte taky a po jeho smrti nezapomeňte
prohledat bedny. Jinak Voorsha byl asi jedinej problém tady v podzemí, při kterém jsem se musel léčit. Nyní se vraťte na cestu, kde jste potkali Ghrista a pokračujte
dál na sever, až potkáte poustevníka. Prokecněte ho a zjistíte, že je
Kněz, takže vás může uzdravit a také vás pohlídá při spánku. Nyní se
vypravíte na křižovatku, kde jste minuli severní cestu a jděte to na sever
vyčistit. Není to nutné, ale každá zkušenost dobrá, takž s chutí do toho
a půl je hotovo. Až dojdou kouzla, můžete se vždy vrátit k poustevníkovi
a vyspat se. Na konci lokace v severní části potkáte dva černé abishaie
a východně od nich jakéhosi drakoida jménem Tek´elah. Když s ním promluvíte,
dozvíte se pár zajímavostí. Kousek pod černými abishai je bedna, kterou
nezapomeňte prohlédnout. Nyní se vraťte k poustevníkovi a další chodbou
jděte dolů na jih. Je tam východ do věznice. Než odejdete, prozkoumejte
v pravém rohu (vlevo je východ) něco, co vypadá jako kamna. Najdete tam
velice zajímavý prsten, který umí kouzlo Roj Meteoritů (velice
působivé a jediné v celé hře). Když vám ve vězení dojdou kouzla, vždycky se můžete vrátit
za poustevníkem, aby vás pohlídal při spánku.
Věznice
Tady vám nezbude nic jiného, než celou lokalitu důkladně
projít, nic nemůžete vynechat. Nezapomeňte prohlížet bedny a barely. Připravte
se na spoustu hodně tuhých soubojů (jak pro koho :-). Deva Trias je vězněn mimo věznici
v samostatné kobce. Až anděla (devu) najdete, požádá vás, abyste našli
jeho meč. Ten najdete v samém srdci věznice, zabodnutý do modrého kříže,
a nebude nic jednoduchého se k němu dostat. Až se vám to podaří, zjistíte,
že je hlídán otylým mužíkem jménem Cassius. Ten vám slíbí meč vydat, když
ho porazíte. Máte na vybranou, zda budete soupeřit v rychlosti, vtipu
či síle. Zvolte dovednost podle nejvyššího z atributů (síla, obratnost,
inteligence) své postavy. Se získaným mečem se vraťte k Triasovi, osvoboďte
ho a vyzpovídejte. Hlavně z něj musíte dostat informace o Fhjullovi Forked-Tonque.
Poté se vydejte na severovýchod, kde jste již určitě našli dveře (z kůlů),
které nešly otevřít.
Vhailor
Projděte za portál a prozkoumejte Vhailora.
Chvilku do něho mluvte
a on se probudí (za tento způsob jsou zkušenosti, ale obávám se že potřebujete vysokou int.), nebo se můžete pokusit
mu něco vzít a proberete ho též (bez zkušeností). Prokecněte ho, dozvíte
se vcelku zajímavé skutečnosti. Při správně vedeném rozhovoru můžete získat
i dost zkušeností a permanentně se vám zvýší inteligence + moudrost. Můžete
také vzít Vhailora do party. Až skončíte s Vhailorem, projděte portálem,
který vás vyplivne v poušti Pustina.
Pustina
Není velká lokalita. Najdete zde pár potvůrek za jejichž
likvidaci získáte relativně dost zkušeností a jak vám řekl Trias, žije zde Fhjull
Jedovatý Jazyk. Najdete ho v hlavě obrovské kostry ještěra uprostřed lokace.
Popovídejte si s ním a snažte se z něj vytáhnout co nejvíc informací.
Ptejte se hlavně na svou smrtelnost.Bohužel, nic neví a
odkáže na vás na další místo, kterým je Pilíř Lebek (fujtajblový
místečko) v Baatoru. Vyzpovídejte Fhjulla, jak se tam dostanete a vaší
cestě do Baatoru nestojí nic v cestě. Před cestou si můžete také "nakoupit"
pár zajímavých kouzel. Portál do Baatoru najdete u levé přední tlapy kostry,
to vám prozradí Fhjull.
Baator
Je nehostinná radioaktivní planeta, kde vás budou
ohrožovat hlavně Abishaiové a Cornugové (což jsou pěkně tuhé potvory,
za jednu je 10000 expů), jinak zde nic zajímavého nenaleznete. Od
místa, kde vás portál vyhodí se vydejte jihovýchodním směrem. Finta:pokud se vám
nechce fajtovat, tak použijte Annah-krádmý mód a ať ona sama dojde ke vstupu k Pilíři
Lebek-fikané ne? Jinak po cestě
mlaťte na co přijdete, popřípadě tomu utečte. Vstup do úrovně Pilíře Lebek najdete v
jihovýchodním rohu lokace.
Pilíř Lebek
jak napovídá jeho název je sloup, složený z lebek.
Je to pěkně nehostinné a nepříjemné místo. Sloupu se zeptejte jen tři
otázky. Za dvě z nich budete muset zaplatit. Poprvé se zeptejte na to,
kdo jste a obětujte Morteho (mně se za válečníka nepodařilo Morteho vytáhnout, za
mága ano). Po odpovědi hovor ukončete a započněte znovu.
Nejdříve ze všeho vytáhněte Morteho ven, abyste o něj nepřišli definitivně.
Bude vás to stát permanentě –5 životních bodů. Poté se zeptejte na Pevnost Lítosti.
Budete znovu požádáni o Morteho – odmítněte. Další možnou
platbou je zrada Fhjulla Jedovatý Jazyk, ale toho budete ještě potřebovat
a jestli ho prodáte, nedostanete se z Pustiny dál. Další možností je
Modronská Kostka (když ji máte u sebe) – pokud ji obětujete, připravíte se
o možnost získat nejlepší zbraň hry a ta se vám ve finálním souboji bude
sakra hodit. Nemáte-li Modronskou Kostku, bude po vás sloup požadovat Annah
a poté Grace, což samozřejmě nepřipadá v úvahu. Takže nakonec bude chtít
trochu vaší krve, což už musíte přijmout, protože informaci o pevnosti
nutně potřebujete a jinak se ji nedozvíte. Bude vás to stát dalších -15
HP trvale, ale za všechno se musí platit a tohle je nejmíň "bolestivé".
Teď už víte vše, co jste potřebovali a můžete se vypravit zpátky k Fhjullovi.
Vraťte se do Baatoru a pokračujte západním směrem,
až přijdete k velkým kamenům o kterých mluvil Fhjull (pokud jste se ho náhodou
nezeptali jako já, musíte se na to zeptat Pilíře Lebek za dalších -15 životů :-( a
pak budete přeneseni ,po aktivaci portálu,
zpátky do Pustin. Běžte za Jedovatým Jazykem abyste se dozvěděli, jak se
vrátit zpět do Curstu. Portál najdete ho pod pravou zadní nohou kostry.
Zpět v Curstu
Po návratu do Curstu najdete všude jen ruiny.
Pozor: pokud budete mít "štěstí" potkáte tady zněkoho jménem Fiend z Moridorovi Krabice
(ale mně připomíná toho Fienda co jsem ho vysvobozoval z pentagramu. Je silný jak
hovado, ale já jsem na něj dal kouzlo Běsnění Abbysu a ono ho to vtáhlo do
podzemí, cha,cha, hajzl, tak pokud ho zabijete, zůstane po něm 1000 měďáků a super prsten
jménem Znak Utrpení-super-nejlepší prsten ve hře přidal mi 50 životů
(protože přidává odolnost) a 3 k obraně !!! (ale když jsem hrál za mága, tak jsem ho nepotkal). Prohledejte
bedny a rozházené sudy, a až přijdete k bráně Carceri (vlevo-navrchu), promluvte si s hlavami
na bráně. Dozvíte se, že došlo k válce a Curst byl přemístěn do alternativního
vesmíru Carceri. Než se tam vypravíte, nezapomeňte se vyspat, aby si mágové
mohli obnovit kouzla.
Carceri
Je místo plné chaosu, který zde nastolil Trias a přenesl sem Curst. Vaším
hlavním úkolem v této úrovni je najít Triase a zlikvidovat ho, aby se
Curst vrátil zpátky na své místo a byl v něm opět nastolen pořádek. Anděla
najdete ve správní budově. Než se k němu probojujete, můžete splnit cestou
několik úkolů, ale není to nezbytně nutné.
Deva se ukrývá až v posledním patře admistrativní
budovy, severním směrem od místa, kde jste se objevili.Cestou vás budou
napadat nejrůznější příšerky a stráže. Hned po vstupu do místnosti, která
je momentálně sídlem anděla, budete napadeni samotným Triasem. Pusťte
se do něj a až budete blízko vítězství, Deva s vámi začne smlouvat. Vyzpovídejte
ho opravdu ze všeho možného, i za cenu lži. Musíte se za každou cenu dozvědět,
kam povedou vaše další kroky (do márnice). Až se dozvíte, co potřebujete,
tak anděla klidně zabijte. Stejně si nic jiného nezaslouží za zmatek,
který způsobil J. Po smrti nebo zmizení anděla, se ve dveřích, jimiž jste
přišli, objeví portál, který vás přenese do Úlu k Márnici.