Doupě Hrdlořezů-Byt zlodějů
Po vstupu shlédnete krátkou animaci o Pharodově smrti.
Později se můžete do Pohřbené vesnice vrátit pro bronzovou kouli, která
se v závěru hry hodí,kurevsky, ale není nezbytně nutná. Používejte Annah na vyhledávání
pastí, až přijdete do chodby, kde budou proti sobě dveře jedny na sever,
druhé na jih. Teď záleží na charakteru vaši postavy. Chaotický a zlý charakter
musí vstoupit do severních dveří a promluvit si s Tiresiasem. Na dobrou
či neutrální postavu čeká za jižními dveřmi Sybil. Nyní se už tužším soubojům
nevyhnete. Prokecněte jednoho z nich a běžte na západ do dveří a pak do 2. patra.
Ve třetím patře baráku vás čeká docela slušný mág, ale pokud použijete Lithánii Kleteb,
tak je OK. Až to tu vyčistíte, opusťte Doupě Hrdlořezů opačným východem a dostanete se do
Uličky Neustálých vzdechů. Před odchodem ale nezapomeňte sebrat páčidlo
(i když je Bezejmenný mág a nemůže páčidlo používat-potřebujete ho mít u sebe), najdete ho ve vozíku
u schodů do 2. patra.
Ulička neustálých Vzdechů
je lokalita, kde našla Annah vaši mrtvolu. Projděte
celou uličku a všímejte si míst, která opravuje Dabus a tato místa si
dobře zapamatujte. Na konci uličky je brána (jihovýchodně), kterou se dostanete ke kamenné
hlavě, co s vámi sama započne rozhovor, až se k ní přiblížíte. Řekne vám,
že byla svědkem vaší smrti a opět shlédnete krátkou animaci. Poté vás
hlava požádá, abyste ji zbavili Dabuse.
Vraťte se k Dabusovi. Zbavíte se ho opravdu jednoduše.
Navštivte jediný domek, do něhož se dá vstoupit a tam najdete mrtvolu
jiného Dabuse. Prozkoumejte mrtvolu a vezměte si kladivo, které najdete.
Pak jděte za živým Dabusem, o mrtvole mu řekněte - on odejde do domku
a zamkne se tam, spíš ho tam uvězní ulička. Zajděte za hlavou, řekněte, že záležitost s Dabusem je
vyřízena a budete požádání o další službu. Teď jděte na místa, která Dabus
opravoval a použijte na ně podle potřeby buď kladivo nebo páčidlo (jedno místo kousek vlevo od domu a druhé trochu dál vpravo od domu). Pokud
si nejste jisti, která místa to jsou, najdete je snadno. Pod kurzorem
se hlásí jako otazník. Nyní se vraťte ke kamenné hlavě a ta vám uvolní
průchod do Dolní Čtvrti.
Dolní Čtvrť
Po vstupu do této lokality vám dvě obří krysy ukradnou
Morteho-zabránit tomu nejde. Nezapomeňte posbírat věci, které po Mortem zůstanou a prokecněte
poblíž stojícího Korura. Ten vám poradí, abyste Morteho hledali u Lothara.
Bojovníci se mohou u Korura opět zdokonalit v bojových praktikách.
Lothar
je praštěnec, který sbírá lebky a jeho pohůnci vás připravili o Morteho.
Najdete ho v polorozpadlém domku kousek od dílny výrobce rakví. Od místa,
kde jste se v Dolní Čtrvrťi objevili, je to jihovýchodním směrem. Až promluvíte
s Lotharem, zajděte za Hamrysem – výrobcem rakví (opět východně od Lotharova
domku) a promluvte si s ním. Zeptejte se postupně na svůj ztracený deník (mně se to nepodařilo),
Hamrysova otce a plány hrobky (taky ne). Hamrys vás pošle do skladiště pro její
plány. Promluvte také s Kalnostromem a dozvíte se, že ho proklel mág Sebastion.
Zajděte do skladiště, prokecněte příšerku Sklepení Devátého světa (pokud máte velkou intelig. tak si vezměte pytel zlata) stojící
za pultem a požádejte ji o vydání plánů. Až je získáte, zajděte zpátky
za Lotharem, otevřete tajné dveře (postel v místnosti s lebkami) a projděte
jimi do úrovně Kosti Noci. Obří kryse jménem Mantuok řekněte,
že sháníte lebku pro Lothara. Budete vpuštěni přes střežený most a dostanete
se k portálu, který vás přenese do úrovně Truchlící Kameny (pokud jste to plnili
předtím, tak tam nechoďte a rovnou sejmněte Mantuoka, vemte jeho věci a lebku a vraťte se). Odtud se vydejte
známou cestou přes Mrtvé Národy do úrovně Přemožené Národy a dále pak ke
kryptě, kterou jste posledně objevili. Je to ona hrobka, o níž hovořil
Lothar.
Hrobka-zapečetěná pasáž
Do krypty vstoupíte sami, ostatní na vás počkají před
ní. Takže než vejdete, uvolněte si maximálně inventář, abyste pobrali
vše, co zde najdete. Vyhněte se ornamentu Torment a vstupte do prostřední
místnosti. Budete teleportem přeneseni do jedné části hrobky. Prozkoumejte
sarkofág, vezměte klíč a vstupte do ornamentu Torment. Zabije vás blesk
(pokud ne, opakujte vstup do ornamentu) a objevíte se u vchodu do hrobky.
Tohle udělejte ještě 2x (teleport vás přenese pokaždé jinam) a poté už
se bez problému dostanete do středu, kde prozkoumejte a posuňte všech
8 kamenných panelů na zdech. Následně otevřete sarkofág uprostřed. Bohužel,
žádná lebka se v něm nevyskytuje, pouze další klíč. Vezměte si ho a pokračujte
do další místnosti, odkud budete přeneseni do poslední části hrobky, v níž
se nachází bedna s několika zajímavými předměty. Odtud se teleportem dostanete
před kryptu.
Naberte zpět do party Annah a Dakok´kona a hurá pro Morteho.
Nic si nedělejte z toho, že nemáte lebku, kterou požadoval Lothar, spokojí
se i s hlavou Soega nebo Mantuoka (ostatní lebky už klidně zahoďte). U Lothara můžete nakoupit hojidla a
kouzelné věcičky. Než odejdete od Lothara, promluvte si se zdmi plnými
lebek. V jedné z nich k vám promluví lebka obří krysy a prozradí vám něco
o knize, co má Mantuok.
Mantuokova kniha-grimoár zhoubného myšlení
Hlavně jsem vám o této knize chtěl říct, že když se rozhodnete plnit její
úkoly, bude to vypadat následovně:
Nejdřív chce vaši krev a za to vám dá pouze rady (možná i svitek s nějakým trapným
kouzlem-nevím)
Potom po vás bude chtít, abyste prodali do otroctví svého druha-Annah, Fall, nebo Morteho.
Což asi ne, že, ale kdyby, tak vám dá opět nějaké trapné kouzlo (max. 3 level)
Ale kdybyste ho prodali do otroctví, tak teď bude kniha chtít, abyste zabili někoho z vaší družiny.
To klidně můžete, protože když někoho zabijete, tak ho pak můžete oživit.
Když to teda uděláte, dostanete kouzlo z 9 levelu!!! a to zabije každého kdo má míň jak
120 životů (zásahových bodů), což je docela dobré ale to prodání do otroctví nepřichází v úvahu.
Xanthia
Najdete ji kousek od místa, kde jste se v Dolní Čtvrti objevili. Promluvte
s ní a dozvíte se něco o abishaích a očekávaném souboji. Po skončeném
rozhovoru zajděte za nedaleko stojícími velkými zrůdičkami. Jsou tři a
jmenují se Zerb, Gort a Thorp. Oslovte Thorpa a prozraďte mu, co jste
se dozvěděli o abishaiích od Xanthie a varujte ho. Pak se za ní vraťtě a
řekněte jí co jste udělali. Získáte něco zkušeností. Já jsem ji pak navíc
sejmul (Lithánie Kleteb aby nezdrhla) a vypadlo z ní docela dost prstýnků
na prodej, hezký prachy.
Sebastion
je mág, který proklel Kalnostroma, zombie u Hamryse. Promluvte s ním
o Kalnostromově prokletí a nabídněte se, že tuto kletbu zrušíte. Sebastion
vám dá nahlédnout do své knihy a můžete zajít za Kalnostromem, abyste mu
pomohli. Když Sebastiona požádáte, aby vás zbavil jizev, pošle vás zabít
Abishaie Groshuka, kterého najdete vpravo od Obléhací Věže. Po splnení úkolu se
vraťte k Sebastionovi a odměnou vám budiž něco zkušeností a trvale zvýšené
charisma.
Trh pod Otevřeným Nebem je tržnice, kde jsou tři obchodníci.
Anze prodává zbraně, Aalek magické předměty a Cinder kouzla. Od Cindera
se také dozvíte o Trist, která byla neprávem obviněna.Trist najdete v severozápadní
části Dolní Čtvrti mezi otroky. Jinak ještě bych chtěl říct, že u těchto obchodníků se dobře krade.
U všech si beru vše co potřebuju a toho co prodává kouzla jsem dokonce s Annah úplně vykradl!!!
Najdete to ve screenshotech.
Karina
Stojí kousek od Cindera. Dejte s ní řeč a až se naskytne možnost,
řekněte jí, že si nemyslíte, že by byla špatná. Poté se si jděte o Karin
promluvit s Corvusem, strážným, který stojí u horních dveří tržnice. Po
návratu ke Karin získáte něco zkušeností.
Lazlo
je velice dobře informovaný človíček a najdete ho někde v tržnici.
Vyzpovídejte ho opravdu důkladně a dozvíte se, mimo jiné, o způsobu, kterým
se dostanete do Obléhací Věže, což je opravdu důležitá informace. Ještě tam ale nechoďte,
tam se stavíme později
Trist
vyzpovídejte Trist a dozvíte se, že za její neštěstí můžou dva lidé
– Byron Pikit a jeho kamarád Lenny. Zajděte za Byronem (je oblečen v modrý
oblek a najdete ho kousek od tří Thokolů) a promluvte s ním
o Lennym a Trist.
Lenny:Poté se vypravte za Lennym (ten se vyskytuje severozápadně od obchodu s rakvemi) a nalžete mu, že vás posílá Byron. Na základě toho vám Lenny
prozradí, kde jsou uloženy dokumenty potvrzující nevinu Trist (ve skladišti
– kde jinde) a heslo, potřebné pro jejich vyzvednutí.
Ještě než půjdete dodělat tento úkol chci říct, že jestli hrajete za zloděje, tak vám Lenny při dobře vedeném rozhovoru dá magické pěstní dýky, jsou asi nejlepší v celé hře!!!
Vyzbrojeni těmito
znalostmi se vydejte do skladiště a dokumenty vyzvedněte. S nimi se vydejte
za Deronem a předejte mu je. Poté můžete oznámit Trist, že je volná. Dostanete
něco zkušeností a 1000 penízků. Také ve skladišti dostanete listy usvědčující Byrona Pikita z podvodů.
S těmi skočte na tržiště za strážným u horních dveří a dostanete zase nějaký expy.
Ve skladišti si můžete také vyzvednout vak s penězi.
Získáte bezpracně něco přes 1000 měďáků, ale potřebujete na to inteligenci 15 a víc.
Giltspur
stojí u tržnice a je obklopen hloučkem lidí. Když ho požádáte o práci,
pošle vás do tiskárny s letákem. Po návratu dostanete další úkol – zanést
do slévárny leták Keldorovi-důležité (ten je až v místnosti vlevo). A posledním úkolem pro Giltspura
je doručit zprávu Barkisovi do Baru u Doutnajícího Nebožtíka. Tam se vypravte
až promluvíte s Nemelle a budete schopni osvobodit Inguse. Po návratu už
pro vás Giltspur nebude mít žádný úkol, tak se můžeme věnovat úkolům v Úřednické Čtvrti.
Boží lidi a Slévárnu si ponecháme až nakonec, i tak se hodně naběháme.