Ravelino Bludiště


Vlastně ani žádným bludištěm v pravém slova smyslu není. Objevíte se v jihozápadním rohu, pokračujte severním směrem do středu lokace, kde najdete Ravel, ale klidně si to všechno nejdřív prochoďte a pak něžte za ní. Cestou používejte Annah na odkrývání a zneškodňování pastí (vyplatí se to-je jich to docela dost). Promluvte s Ravel o všem možném a hlavně se ptejte na svou nesmrtelnost (před rozhovorem si udělejte save). Také z ní musíte vyrazit něco o Devovi. Pokud povedete rozhovor opravdu dobře, budete nejen valit oči, ale dokonce se vám i permanentně zvýší moudrost a životní body. Můžete dokonce Ravel ukecat, aby Bezejmenného pokud je mág něco naučila. Snažte se vyzvědět co nejvíce skutečností a neukončovat rozhovor dřív, dokud máte jakoukoliv možnost dozvědět se cokoli nového. Až rozhovor ukončíte, budete Ravel a jejími pomocníky napadeni. Je dost tuhý protivník, takže vám dá pěkně zabrat, ale s dobrým válečníkem a dobrou strategií je Ravel "troska". Po její smrti nezapomeňte posbírat, co z ní vypadlo. Poté navštivte Ravelinu tajnou zahrádku a ze semínek si vypěstujte rotlinky (portál do ní vede jižně od bitky s Ravel, musíte mít u sebe její amulet). Získáte magické hůlky, které umí zajímavá kouzla, ale jsou použitelné jenom mágy a navíc jsem je jako válečník vůbec nenašel.
Z lokace odejděte severovýchodním portálem. Shlédnete zajímavou animaci a portál vás vyplivne v Curstu.


Curst


v této lokalitě máte pouze jeden hlavní úkol, a to nalezení anděla, o němž se vám zmínila Ravel. Deva je vězněn v podzemí Curstu, máte 2 možnosti. Jedna možnost je, že hned půjdete přes skládku odpadu a dozvíte se o podzemní cestě od hlídače skládky. Pokud půjdete touto cestou, připravíte se o docela dost zkušeností, jeden dobrý svitek a bojovníci o docela dobrou zbraň (svitek i sekeru Srdcomlat dostanete při plnění posledního úkolu), protože z podzemí se už na povrch nedostanete a v Curstu se dají dobře nahrabat expy-víc jak 500 000 expů !!! (odhad). Druhá cesta vede přes splnění několika úkolů pro obyvatele Curstu a portálem se pak dostat do podzemí.
Portál vás přenesl do blízkosti Hospody u Zrádcovy Brány. Tak neváhejte a vstupte dovnitř.


Zkažený Vrdel
je hospodský a najdete ho za jedním z pultů. Promluvte si s ním o všem možném a dozvíte se, že Deva je vězněn v podzemí Curstu a abyste se do podzemí dostali potřebujete znát heslo.Pro první část hesla vás pošle za Marquezem. Následující 3 osoby najdete v hlavní místnosti této hospody.

Marquez
vám řekne, že dcera Zkaženého Vrdela Jasilya byla unesena a požádá vás o její vysvobození. Projděte do další části Curstu a jděte rovně. U druhé budovy vpravo najdete Jasilyu, obstoupenou strážci. Promluvte s jejich vůdcem Skatchem a vojáky zlikvidujte. Dávejte pozor hlavně na vojáky v její nejtěsnější blízkosti, protože když uvidí, že souboj prohrávají, Jasilyu zabijí. Doporučuji na ně použít Morteho schopnost Lithánii kleteb nebo nějaké ochromavací kouzla (pacifikace, barevná střela). Nechci machrovat, ale já bojovník, Morte ,jedna Barevná sřele od Dak´kona a 5 lektvarů mi na výhru nad celou partou stačily (viz.screenshot.
Po skončeném souboji, promluvte s Jasilyí a vraťte se k Marquezovi. Získáte něco zkušeností, 1. část hesla a bojovník se může zdokonalit v bojových technikách (nechte si až na potom-uvidíte). Dále budete posláni za Kitlou


Kitla
po vás bude chtít, abyste byli prostředníkem v rodinné rozepři. Pošle vás za Kesterem (v lihovaru) do Centrao Curstu a Pěstidrtem (kovářem) ve vnějším  Curstu vyřešit jejich spor o dědictví. Mimochodem u kováře si nic nekupujte, protože zanedlouho získáte docela dobrou zbraň, maximálně u něj kraďte šipky pro Nordoma-tohle je totiž jediná šance ve hře krást pro Nordoma šipky, tak se čiňte. Já to vyřešila tak, že jsem získala listinu od obou a donesla Kitle, ať si to vyřeší sama J. Bylo za to nejvíc zkušeností. Kitla vám řekne další část hesla a pošle vás za Nabatem.

Nabat
vás požádá, abyste ochránili Správce Skládky před lupiči, kteří jej ohrožují. Běžte si na skládku promluvit s Kysem-Správcem. Skládku najdete západně od hospody. Po rozhovoru s Kysem se vydejte do Centra Curstu a tam hned za branou jihozápadně. U odstaveného vozu najdete Werneta, vůdce bandy, co obtěžuje Kyse. Promluvte s ním a vraťte se na skládku. Až přijdou lupiči, pusťte se do nich a zase pozor, aby vám nezabili Kyse. Po splnění úkolu se vraťte k Nabatovi, získáte další část hesla a budete posláni za Dallanem. Pokud hrajete za zloděje, Nabat vás může zdokonalit ve zlodějských praktikách.

Dallan
Toho najdete vlevo ve spodní místnosti. On vám poví o politickém sporu mezi An´iziem a Siabhou. Zajděte do Centra Curstu, najděte ne severu An´izia promluvte s ním. Pak vyhledejte u administrativní budovy Siabhu a dejte řeč s ní. Poté se vraťte k An´iziovi, řekněte mu o protinabídce Siabhy a po skončeném rozhovoru jděte za kapitánem stráží (stojí u brány do vnějšího Curstu) a nechejte jednoho či oba zatknout. Já práskl oba.

Dona Quisha
po vás bude chtít, abyste osvobodili jejího démona. Najdete ho v silu, chyceného v pentagramu. Dejte s ním řeč, řekněte mu, že vás posílá Dona Quisha. Abyste ho osvobodili a zeptejte se, co vám za to dá. Na závěr rozhovoru přerušte pentagram. Démon je volný a za odměnu vám dá báječnou bojovou sekeru Heartbringer-to je ona SUPER. Můžete se vrátit za donou Quishou.

Všechny části pomyslného klíče už máte, tak vám nic nebrání v tom, zajít za Barsem, doplnit u něho své zásoby léčidel (upozorňuji, že teď vás čekají hodně tuhé souboje a nemožnost kdekoli doplnit zásoby (vyspat trochu možnost bude), takže nakupte toho co nejvíce), odpočiňte si a poté se nechejte dopravit do podzemí. Ještě bych chtěl dodat, že těmito několika úkoly jste určitě získali tolik zkušeností, jako v celém Sigilu, nebo ne?

Podzemí Curstu


Tak na úvod bych řekl: serte na sbírání náranků a takových píčovin, protože teď už vám budou skoro na nic, akorát na vyzbrojení na finální fight, ale jestli jste dobře zásobení a vycvičení, tak si to ukradnete a navíc si tady vyděláte peníze zabitými (stráže u sebe mívají asi 50 měďáků).
Hned na začátku lokace budete napadeni několika Trelony (vzpomínáte na Podzemí Sigilu? jak roztomilé). Vypořádejte se s nimi a jděte pořád na západ, odbočky na sever si zatím nevšímejte. Pokud chcete, tak používejte Annah a její schování ve stínu-kradmost (pokud nejste sami zloději) a tím si prozkoumejte celou mapu, nikdo na ni nebude útočit. Přijdete na další křižovatku a na ní se dejte kousek jižně a pak na východ. Někde tam potkáte Voorshu. Promluvte s ním a slibte mu pomoc. Vraťte se zpátky na křižovatku a vydejte se na sever. Jděte tak dlouho, dokud nepotkáte příšerku jménem Ghrist. Promluvte si s ní a zlikvidujte. Vraťte se k Voorshovi, kterému se nebude chtít splnit slib, který vám dal. Takže se s ním vypořádejte taky a po jeho smrti nezapomeňte prohledat bedny. Jinak Voorsha byl asi jedinej problém tady v podzemí, při kterém jsem se musel léčit. Nyní se vraťte na cestu, kde jste potkali Ghrista a pokračujte dál na sever, až potkáte poustevníka. Prokecněte ho a zjistíte, že je Kněz, takže vás může uzdravit a také vás pohlídá při spánku. Nyní se vypravíte na křižovatku, kde jste minuli severní cestu a jděte to na sever vyčistit. Není to nutné, ale každá zkušenost dobrá, takž s chutí do toho a půl je hotovo. Až dojdou kouzla, můžete se vždy vrátit k poustevníkovi a vyspat se. Na konci lokace v severní části potkáte dva černé abishaie a východně od nich jakéhosi drakoida jménem Tek´elah. Když s ním promluvíte, dozvíte se pár zajímavostí. Kousek pod černými abishai je bedna, kterou nezapomeňte prohlédnout. Nyní se vraťte k poustevníkovi a další chodbou jděte dolů na jih. Je tam východ do věznice. Než odejdete, prozkoumejte v pravém rohu (vlevo je východ) něco, co vypadá jako kamna. Najdete tam velice zajímavý prsten, který umí kouzlo Roj Meteoritů (velice působivé a jediné v celé hře). Když vám ve vězení dojdou kouzla, vždycky se můžete vrátit za poustevníkem, aby vás pohlídal při spánku.


Věznice


Tady vám nezbude nic jiného, než celou lokalitu důkladně projít, nic nemůžete vynechat. Nezapomeňte prohlížet bedny a barely. Připravte se na spoustu hodně tuhých soubojů (jak pro koho :-). Deva Trias je vězněn mimo věznici v samostatné kobce. Až anděla (devu) najdete, požádá vás, abyste našli jeho meč. Ten najdete v samém srdci věznice, zabodnutý do modrého kříže, a nebude nic jednoduchého se k němu dostat. Až se vám to podaří, zjistíte, že je hlídán otylým mužíkem jménem Cassius. Ten vám slíbí meč vydat, když ho porazíte. Máte na vybranou, zda budete soupeřit v rychlosti, vtipu či síle. Zvolte dovednost podle nejvyššího z atributů (síla, obratnost, inteligence) své postavy. Se získaným mečem se vraťte k Triasovi, osvoboďte ho a vyzpovídejte. Hlavně z něj musíte dostat informace o Fhjullovi Forked-Tonque. Poté se vydejte na severovýchod, kde jste již určitě našli dveře (z kůlů), které nešly otevřít.

Vhailor
Projděte za portál a prozkoumejte Vhailora. Chvilku do něho mluvte a on se probudí (za tento způsob jsou zkušenosti, ale obávám se že potřebujete vysokou int.), nebo se můžete pokusit mu něco vzít a proberete ho též (bez zkušeností). Prokecněte ho, dozvíte se vcelku zajímavé skutečnosti. Při správně vedeném rozhovoru můžete získat i dost zkušeností a permanentně se vám zvýší inteligence + moudrost. Můžete také vzít Vhailora do party. Až skončíte s Vhailorem, projděte portálem, který vás vyplivne v poušti Pustina.

Pustina


Není velká lokalita. Najdete zde pár potvůrek za jejichž likvidaci získáte relativně dost zkušeností a jak vám řekl Trias, žije zde Fhjull Jedovatý Jazyk. Najdete ho v hlavě obrovské kostry ještěra uprostřed lokace. Popovídejte si s ním a snažte se z něj vytáhnout co nejvíc informací. Ptejte se hlavně na svou smrtelnost.Bohužel, nic neví a odkáže na vás na další místo, kterým je Pilíř Lebek (fujtajblový místečko) v Baatoru. Vyzpovídejte Fhjulla, jak se tam dostanete a vaší cestě do Baatoru nestojí nic v cestě. Před cestou si můžete také "nakoupit" pár zajímavých kouzel. Portál do Baatoru najdete u levé přední tlapy kostry, to vám prozradí Fhjull.

Baator


Je nehostinná radioaktivní planeta, kde vás budou ohrožovat hlavně Abishaiové a Cornugové (což jsou pěkně tuhé potvory, za jednu je 10000 expů), jinak zde nic zajímavého nenaleznete. Od místa, kde vás portál vyhodí se vydejte jihovýchodním směrem. Finta:pokud se vám nechce fajtovat, tak použijte Annah-krádmý mód a ať ona sama dojde ke vstupu k Pilíři Lebek-fikané ne? Jinak po cestě mlaťte na co přijdete, popřípadě tomu utečte. Vstup do úrovně Pilíře Lebek najdete v  jihovýchodním rohu lokace.

Pilíř Lebek


jak napovídá jeho název je sloup, složený z lebek. Je to pěkně nehostinné a nepříjemné místo. Sloupu se zeptejte jen tři otázky. Za dvě z nich budete muset zaplatit. Poprvé se zeptejte na to, kdo jste a obětujte Morteho (mně se za válečníka nepodařilo Morteho vytáhnout, za mága ano). Po odpovědi hovor ukončete a započněte znovu. Nejdříve ze všeho vytáhněte Morteho ven, abyste o něj nepřišli definitivně. Bude vás to stát permanentě –5 životních bodů. Poté se zeptejte na Pevnost Lítosti. Budete znovu požádáni o Morteho – odmítněte. Další možnou platbou je zrada Fhjulla Jedovatý Jazyk, ale toho budete ještě potřebovat a jestli ho prodáte, nedostanete se z Pustiny dál. Další možností je Modronská Kostka (když ji máte u sebe) – pokud ji obětujete, připravíte se o možnost získat nejlepší zbraň hry a ta se vám ve finálním souboji bude sakra hodit. Nemáte-li Modronskou Kostku, bude po vás sloup požadovat Annah a poté Grace, což samozřejmě nepřipadá v úvahu. Takže nakonec bude chtít trochu vaší krve, což už musíte přijmout, protože informaci o pevnosti nutně potřebujete a jinak se ji nedozvíte. Bude vás to stát dalších -15 HP trvale, ale za všechno se musí platit a tohle je nejmíň "bolestivé". Teď už víte vše, co jste potřebovali a můžete se vypravit zpátky k Fhjullovi.

Vraťte se do Baatoru a pokračujte západním směrem, až přijdete k velkým kamenům o kterých mluvil Fhjull (pokud jste se ho náhodou nezeptali jako já, musíte se na to zeptat Pilíře Lebek za dalších -15 životů :-( a pak budete přeneseni ,po aktivaci portálu, zpátky do Pustin. Běžte za Jedovatým Jazykem abyste se dozvěděli, jak se vrátit zpět do Curstu. Portál najdete ho pod pravou zadní nohou kostry.

Zpět v Curstu


Po návratu do Curstu najdete všude jen ruiny.
Pozor: pokud budete mít "štěstí" potkáte tady zněkoho jménem Fiend z Moridorovi Krabice (ale mně připomíná toho Fienda co jsem ho vysvobozoval z pentagramu. Je silný jak hovado, ale já jsem na něj dal kouzlo Běsnění Abbysu a ono ho to vtáhlo do podzemí, cha,cha, hajzl, tak pokud ho zabijete, zůstane po něm 1000 měďáků a super prsten jménem Znak Utrpení-super-nejlepší prsten ve hře přidal mi 50 životů (protože přidává odolnost) a 3 k obraně !!! (ale když jsem hrál za mága, tak jsem ho nepotkal). Prohledejte bedny a rozházené sudy, a až přijdete k bráně Carceri (vlevo-navrchu), promluvte si s hlavami na bráně. Dozvíte se, že došlo k válce a Curst byl přemístěn do alternativního vesmíru Carceri. Než se tam vypravíte, nezapomeňte se vyspat, aby si mágové mohli obnovit kouzla.


Carceri


Je místo plné chaosu, který zde nastolil Trias a přenesl sem Curst. Vaším hlavním úkolem v této úrovni je najít Triase a zlikvidovat ho, aby se Curst vrátil zpátky na své místo a byl v něm opět nastolen pořádek. Anděla najdete ve správní budově. Než se k němu probojujete, můžete splnit cestou několik úkolů, ale není to nezbytně nutné.
Deva se ukrývá až v posledním patře admistrativní budovy, severním směrem od místa, kde jste se objevili.Cestou vás budou napadat nejrůznější příšerky a stráže. Hned po vstupu do místnosti, která je momentálně sídlem anděla, budete napadeni samotným Triasem. Pusťte se do něj a až budete blízko vítězství, Deva s vámi začne smlouvat. Vyzpovídejte ho opravdu ze všeho možného, i za cenu lži. Musíte se za každou cenu dozvědět, kam povedou vaše další kroky (do márnice). Až se dozvíte, co potřebujete, tak anděla klidně zabijte. Stejně si nic jiného nezaslouží za zmatek, který způsobil J. Po smrti nebo zmizení anděla, se ve dveřích, jimiž jste přišli, objeví portál, který vás přenese do Úlu k Márnici.