Katakomby Truchlícího Kamene


V této lokaci najdete několik hrobek, něco zajímavých věciček, mluvící kamennou hlavu Glyva, spoustu krys, vargouill (což jsou takové nepříjemné létající potvory), pár nemrtvých, vchod do lokace Mrtvé Národy a Místa Neustálého Rozjímání. Při soubojích s vargouillami dávejte pozor, aby vás neobklíčily, snažte se vždy krýt si záda. Docela na tyto potvory platí kouzlo Pacifikace, které je na nějakou dobu zmrazí. Celé katakomby připomínají ruku a v každém z "prstů" najdete buď některou z krypt nebo východ do další lokality. Tuto lokaci musíte stejně projít, takže vám přesně umístění krypt psát nebudu. Nejdříve si projdeme hrobky a pak se vydáme do Mrtvých Národů.

Glyve
je kamenná hlava, nacházející se v jedné ze dvou souběžných chodeb na západní straně katakomb. Požádá vás, abyste pro ni našli kouzelnou nevysychající karafu, která se v současnosti nachází v lokalitě Přemožené Národy. Až karafu najdete a donesete Glyvovi, získáte něco zkušeností a poté Glyva požádejte, aby vám karafu dal.

Chad
Těsně před vstupem do Mrtvých Národů leží mrtvola Chada. Zatím s ním mluvit nemůžete, protože neovládáte jazyk mrtvých (nebo nemrtvých?). Když se této řeči naučíte-u Mrtvých Národů, Chad vás požádá o zabití všech vargouill v úrovni.

Hrobka Milování
Tuto kryptu si nechte, až se budete vracet z Mrtvých Národů, protože potřebujete hovořit jazykem mrtvých a to zatím neumíte. Jakmile vstoupíte do krypty budete napadeni několika docela tuhými ghouly. Až se s nimi vypořádáte, uvidíte před sebou několik sarkofágů. Otevřete prostřední z nich a najdete v něm Grise. Promluvte si s ním a nezapomeňte se zeptat na předmět pro Quina. Gris vám řekne, že tento předmět najdete jižně od Martina domu. (Dalo mi to docela dost hledání. Vedle Martina domu je hromada kamení a musíte opravdu prozkoumat kousek po kousku, než ten náhrdelník, či co to je, najdete.)

Roztříštěná Hrobka
je malá kruhová místnost, kde najdete v jedné z beden něco peněz a v hromadě kostí nějaké předměty, hlavně super zbraň pro Annah (nebo pro vás, pokud jste zloděj). Pokud se chcete vyhnout souboji s hejnem vargouill, nevstupujte do vnitřního kruhu, ale dostaňte se ke kostem po jeho obvodu. Když si chcete zabojovat (zkušenosti se vždycky hodí, ne?) doporučuji vyzvednout penízky vrátit se těsně ke vchodu, s jednou postavou vběhnout do kruhu a zase rychle zpět k partě. Máte krytá záda a můžete vždycky utéct.

Hrobka Rozdělení
Můžete ji klidně vynechat, pokud chcete, není zde kromě několika opravdu hnusných pastí a vstupu do podzemní prostory nic zajímavého. I když na druhou stranu – v podzemní komoře najdete mrtvolu a po prozkoumání, si můžete vzít její ruku. Poté můžete provést identifikaci a… zjistíte, že ta paže je vaše .Pokud ji donesete do tetovacího salónu a promluvíte o ní s Fellem, objeví se v salónu něco nových tetování a ty se sakra hodí, takže na druhou stranu tam radši jděte.

Mozaikové hrobky
obsahuje jenom jeden sarkofág a ještě zamčený. Také je zde několik pastí, ale v sarkofágu se najdou penízky, takže doporučuji nevynechávat.

Pokud máte katakomby Truchlícího Kamene prochozené můžete se rozhodnout, jestli půjdete do Místa Neustálého Rozjímání (není pro hlavní dějovou linii vůbec důležitá, ale můžete zde získat dost zkušeností) nebo do lokace Mrtvých Národů.

Místa neustálého rozjímání


Hned po vstupu budete zajati a uvězněni. Ukecejte stráže, aby vás pustily (nebo si otevřete sami, zloději), ale stejně budete napadeni. Od svého vězení se vydejte severovýchodním směrem a připravte se na docela tuhé souboje s obřími krysami a také vás napadne velká horda malých, kouzlících krys. Pokud máte v inventáři něco, co vypadá jako Aladinova lampa a umí to kouzlo Cloud kill, doporučuji použít. V jedné místnosti najdete Mnohojednoho (dveře do té místnosti jsou na mapě jihovýchodně a jsou označeny jako vchod do jiné lokace). Promluvte si s ním, slibte mu, že si zahrajete na špiona a Mnohojeden vám slíbí na revanž bezpečný průchod touto lokací. Takže teď v poklidu celou oblast projděte, prozkoumejte bedny, poberte co můžete a hurá do Mrtvých Národů. Jsou zde také dveře do Přemožených Národů, ale jsou zamčené a mně se nepodařily kouzlem otevřít, ani najít klíč.

Mrtvé Národy 1/2


Jakmile vstoupíte, stanete se vězni. Jsou dvě možnosti, jak se odtud dostat, k oběma se postupně dostaneme. V poklidu prozkoumávejte tuto úroveň, najdete zde množství zamčených i nezamčených beden a barelů, z nichž některé obsahují docela slušné věci. Pokud hrajete za mága, odložte plnění ostatních úkolů do té doby, než všechny bedny prozkoumáte, protože se musíte chodit k Soegovi vyspat, abyste mohli kouzlit. Najdete zde dokonce i kostlivce obchodníka, u něhož můžete prodat vše nepotřebné a doplnit zásoby hojivých věciček (a taky se u něj dobře krade :-)

Ošuntělá Mary
je zombie, která vás může naučit jazyku mrtvých. Najdete ji v jihozápadní místnosti. Promluvte si s ní a pak jděte za Hargrimmem Ponurým a zeptejte se ho na Mary. Poté se vraťte k Mary a požádejte ji, aby vás tomuto jazyku naučila. Budete ho mít jako zvláštní schopnost, ale stejně pokud bude příležitost použít ho, nabídne se vám sama.

Soego
Po vstupu do této lokace se ocitnete v místnosti se Soegem. Promluvte si s ním, a protože jste určitě boji v předchozích katakombách vyčerpaní, požádejte Soega o možnost přespání. Nyní se můžete vypravit za plněním dalších úkolů.

Probodnutý ghoul
se poflakuje někde mezi vchodem do Mrtvých Národů a vchodem do místnosti, z níž je přístup k Tichému králi. Což je úplně jižně. Pokud máte u sebe 6 krysích ocásků, vymění je s vámi za Uhirův nůž.

Hargrimm Ponurý
je něco jako vrchní kápo v této lokaci. Promluvte si s ním a dozvíte se o krysách, které sužují Mrtvé Národy. Také zjistíte, že nevěří Soegovi. Slibte Hargrimmovi pomoc. Vydejte se do slepé chodby v západní části a krysy zlikvidujte. Najděte kostlivce, který se hlásí jako Pochybovačný Kostlivec a promluvte si s ním na téma Pravá Smrt. Pak se vraťte k Soegovi, o kostlivci mu řekněte a jakmile Soego odejte, vypačte mu stůl a přečtěte si jeho deník. O obsahu deníku jděte informovat Hargrimma a … shlédněte působivou animaci. Po jejím skončení nezapomeňte sebrat Soegovu hlavu a vraťte se k Hargrimmovi. Zjistíte, že jste získali jeho důvěru a máte možnost volného odchodu z lokality. Také jste získali možnost odpočinku, stačí požádat Hargrimma.

Bezejmenná Zombie
je zombie, která pláče pro ztracené jméno. Promluvte s ní a slibte jí, že její staré jméno najdete. Najdete ho někde v katakombách Přemožených Národů (jihozápadně-stojí tam dva ghůlové, kteří hned chcípnou). Já jsem jí nějaké jméno vymyslel a bylo to. Za splnění je neco zkušeností a spokojená zombie.

Nyní nastal čas, vypravit se do Přemožených Národů. Nezapomeňte na hojnou zásobu hojivých směsí, obvazů a jehel, protože v této úrovni se setkáte s několika skutečně tuhými potvorami.


Přemožené Národy


Tuto lokalitu musíte projít úplně celou, takže nemá cenu nějak podrobně ji popisovat. Prozkoumávejte bedny, stoly a mrtvoly a mlaťte všechny potvory, na které narazíte.


Nevysychající karafu najdete v jednom z tunelů, kousek od mrtvoly na hromádce s lebkou. Budete napadeni velkým hejnem vargouill, takže byste měli být odpočatí a mít k dispozici kouzlo Pacifikace, ale přežijete to i bez něj. Dále zde narazíte na nové potvory – Trocopotacy. Zkušební vzorek této potvory najdete hned po vstupu v jedné z menších místností. Platí na ně také Pacifikace. Ale protože zásoba kouzel není nekonečná, pokud jich najdete víc pohromadě, doporučuji poškádlit jednou Morteho zvláštní schopností a po jejím udolání, vylákat na Morteho další.
Na samotném konci této lokality najdete tělo sběrače, chráněné dvěmi trocopotacami. Až je zdoláte, prohlejdejte tělo a máte bronzovou kouli pro Pharoda.


Kousek od tohoto místa se nachází vstup do krypty, kam zatím nechoďte, vypravíte se sem později, až se dostanete do Dolní Čtvrti, ale jestli vám to nedá, tak si teď přečtěte v části Hrobka-zapečetěná pasáž pod jménem Lothar v odkazu Dolní Čtvrť (já jsem tam šel také teď hned). Jinak je čas vrátit se zpět do Mrtvých Národů dodělat nějakou prácičku :-)

Mrtvé Národy 2/2


Nyní máte dvě možnosti. Můžete pouze projít a pokračovat v cestě, nebo začít plnit úkol pro Mnohojednoho, což doporučuji, protože je za to dost zkušeností. Klíč ke komnatě Tichého krále vlastní Hargrimm Ponurý a ten vám také brání v návštěvě krále. Nezbude vám nic jiného, než Hargrimma zabít a klíč si vzít. Počítejte ovšem s tím, že v tom okamžiku budete napadeni ostatními obyvateli Mrtvých Národů . Nepříjemná je hlavně stráž před královou komnatou – dva obří kostlivci. Přímo v komnatě na vás čekají další. Pokud se na boj s nimi necítíte, lze kolem nich proběhnout, doběhnout ke králi, abyste zjistili, že je opravdu "tichý", sebrat jeho lebku a zase úprkem ven. Proběhnout k východu a zajít za Mnohojedním. Tady máte zase dvě možnosti. Buď jí zalžete a získáte jen 750 bodíků nebo řeknete pravdu a dostanete zkušeností podstatně více. Nakonec proč lhát, když jste Mrtvé Národy stejně "vybílili" .

Pohřbená vesnice-návrat


Při návratu ukažte Barrovi u brány kouli a budete bez problémů puštěni dovnitř, ale jestli chcete bitku nebo mu ukroutit ruku, tak si bránu otevřete sami-zloději, nebo mu nabídněte peníze za vstup :-). Rozdejte požadované předměty a jděte za Pharodem. Dejte mu kouli a důkladně ho vyzpovídejte. Během rozhovoru přijde Annah a do rozhovoru se zapojí. Až skončíte, zjistíte, že se k vám Annah připojila do skupiny. Nyní se vydejte zpět do lokality kde je Bar u Doutnajícího Nebožtíka, ale radši tam jděte pěšky a cestou se na smetišti stavte u portálu, který se otevře v přítomnosti kranioocásků. Před cestou se nezapomeňte zásobit léčivými lektvárky, teď když máte Annah jistě nebude zlodějina takový problém.

Až vyjdete na Hadrníkově Náměstí, stavte se u Sharegraveho a řekněte mu, co jste u Pharoda zjistili (já jsem ho ale předtím zabil, takže nic). Pokračujte do baru Zapomění za Emoricem. Až promluvíte s Emoricem, stanete se Spalovačem, jestli chcete (já odmítnul). Poté navštivte Fella, vyřiďte záležitost s paží z mrtvoly, popřípadě nakupte nějaká tetování. Nezapomeňte také na úkol s Mauzoleem pro Norochje,ale ten jste zajisté už splnili, že?. Nyní se můžete vydat do Doupěte Hrdlořezů. Samozřejmostí je spousta hojidel v inventáři, protože vás čekají skutečně tuhé souboje, ale taková šikovně využitá Lithánie Kleteb vám to hodně usnadní.