Doupě Hrdlořezů-Byt zlodějů


Po vstupu shlédnete krátkou animaci o Pharodově smrti. Později se můžete do Pohřbené vesnice vrátit pro bronzovou kouli, která se v závěru hry hodí,kurevsky, ale není nezbytně nutná. Používejte Annah na vyhledávání pastí, až přijdete do chodby, kde budou proti sobě dveře jedny na sever, druhé na jih. Teď záleží na charakteru vaši postavy. Chaotický a zlý charakter musí vstoupit do severních dveří a promluvit si s Tiresiasem. Na dobrou či neutrální postavu čeká za jižními dveřmi Sybil. Nyní se už tužším soubojům nevyhnete. Prokecněte jednoho z nich a běžte na západ do dveří a pak do 2. patra. Ve třetím patře baráku vás čeká docela slušný mág, ale pokud použijete Lithánii Kleteb, tak je OK. Až to tu vyčistíte, opusťte Doupě Hrdlořezů opačným východem a dostanete se do Uličky Neustálých vzdechů. Před odchodem ale nezapomeňte sebrat páčidlo (i když je Bezejmenný mág a nemůže páčidlo používat-potřebujete ho mít u sebe), najdete ho ve vozíku u schodů do 2. patra.

Ulička neustálých Vzdechů
je lokalita, kde našla Annah vaši mrtvolu. Projděte celou uličku a všímejte si míst, která opravuje Dabus a tato místa si dobře zapamatujte. Na konci uličky je brána (jihovýchodně), kterou se dostanete ke kamenné hlavě, co s vámi sama započne rozhovor, až se k ní přiblížíte. Řekne vám, že byla svědkem vaší smrti a opět shlédnete krátkou animaci. Poté vás hlava požádá, abyste ji zbavili Dabuse.
Vraťte se k Dabusovi. Zbavíte se ho opravdu jednoduše. Navštivte jediný domek, do něhož se dá vstoupit a tam najdete mrtvolu jiného Dabuse. Prozkoumejte mrtvolu a vezměte si kladivo, které najdete. Pak jděte za živým Dabusem, o mrtvole mu řekněte - on odejde do domku a zamkne se tam, spíš ho tam uvězní ulička. Zajděte za hlavou, řekněte, že záležitost s Dabusem je vyřízena a budete požádání o další službu. Teď jděte na místa, která Dabus opravoval a použijte na ně podle potřeby buď kladivo nebo páčidlo (jedno místo kousek vlevo od domu a druhé trochu dál vpravo od domu). Pokud si nejste jisti, která místa to jsou, najdete je snadno. Pod kurzorem se hlásí jako otazník. Nyní se vraťte ke kamenné hlavě a ta vám uvolní průchod do Dolní Čtvrti.

Dolní Čtvrť


Po vstupu do této lokality vám dvě obří krysy ukradnou Morteho-zabránit tomu nejde. Nezapomeňte posbírat věci, které po Mortem zůstanou a prokecněte poblíž stojícího Korura. Ten vám poradí, abyste Morteho hledali u Lothara. Bojovníci se mohou u Korura opět zdokonalit v bojových praktikách.

Lothar
je praštěnec, který sbírá lebky a jeho pohůnci vás připravili o Morteho. Najdete ho v polorozpadlém domku kousek od dílny výrobce rakví. Od místa, kde jste se v Dolní Čtrvrťi objevili, je to jihovýchodním směrem. Až promluvíte s Lotharem, zajděte za Hamrysem – výrobcem rakví (opět východně od Lotharova domku) a promluvte si s ním. Zeptejte se postupně na svůj ztracený deník (mně se to nepodařilo), Hamrysova otce a plány hrobky (taky ne). Hamrys vás pošle do skladiště pro její plány. Promluvte také s Kalnostromem a dozvíte se, že ho proklel mág Sebastion. Zajděte do skladiště, prokecněte příšerku Sklepení Devátého světa (pokud máte velkou intelig. tak si vezměte pytel zlata) stojící za pultem a požádejte ji o vydání plánů. Až je získáte, zajděte zpátky za Lotharem, otevřete tajné dveře (postel v místnosti s lebkami) a projděte jimi do úrovně Kosti Noci. Obří kryse jménem Mantuok řekněte, že sháníte lebku pro Lothara. Budete vpuštěni přes střežený most a dostanete se k portálu, který vás přenese do úrovně Truchlící Kameny (pokud jste to plnili předtím, tak tam nechoďte a rovnou sejmněte Mantuoka, vemte jeho věci a lebku a vraťte se). Odtud se vydejte známou cestou přes Mrtvé Národy do úrovně Přemožené Národy a dále pak ke kryptě, kterou jste posledně objevili. Je to ona hrobka, o níž hovořil Lothar.

Hrobka-zapečetěná pasáž
Do krypty vstoupíte sami, ostatní na vás počkají před ní. Takže než vejdete, uvolněte si maximálně inventář, abyste pobrali vše, co zde najdete. Vyhněte se ornamentu Torment a vstupte do prostřední místnosti. Budete teleportem přeneseni do jedné části hrobky. Prozkoumejte sarkofág, vezměte klíč a vstupte do ornamentu Torment. Zabije vás blesk (pokud ne, opakujte vstup do ornamentu) a objevíte se u vchodu do hrobky. Tohle udělejte ještě 2x (teleport vás přenese pokaždé jinam) a poté už se bez problému dostanete do středu, kde prozkoumejte a posuňte všech 8 kamenných panelů na zdech. Následně otevřete sarkofág uprostřed. Bohužel, žádná lebka se v něm nevyskytuje, pouze další klíč. Vezměte si ho a pokračujte do další místnosti, odkud budete přeneseni do poslední části hrobky, v níž se nachází bedna s několika zajímavými předměty. Odtud se teleportem dostanete před kryptu.
Naberte zpět do party Annah a Dakok´kona a hurá pro Morteho. Nic si nedělejte z toho, že nemáte lebku, kterou požadoval Lothar, spokojí se i s hlavou Soega nebo Mantuoka (ostatní lebky už klidně zahoďte). U Lothara můžete nakoupit hojidla a kouzelné věcičky. Než odejdete od Lothara, promluvte si se zdmi plnými lebek. V jedné z nich k vám promluví lebka obří krysy a prozradí vám něco o knize, co má Mantuok.


Mantuokova kniha-grimoár zhoubného myšlení
Hlavně jsem vám o této knize chtěl říct, že když se rozhodnete plnit její úkoly, bude to vypadat následovně:
Nejdřív chce vaši krev a za to vám dá pouze rady (možná i svitek s nějakým trapným kouzlem-nevím)
Potom po vás bude chtít, abyste prodali do otroctví svého druha-Annah, Fall, nebo Morteho. Což asi ne, že, ale kdyby, tak vám dá opět nějaké trapné kouzlo (max. 3 level)
Ale kdybyste ho prodali do otroctví, tak teď bude kniha chtít, abyste zabili někoho z vaší družiny. To klidně můžete, protože když někoho zabijete, tak ho pak můžete oživit. Když to teda uděláte, dostanete kouzlo z 9 levelu!!! a to zabije každého kdo má míň jak 120 životů (zásahových bodů), což je docela dobré ale to prodání do otroctví nepřichází v úvahu.


Xanthia
Najdete ji kousek od místa, kde jste se v Dolní Čtvrti objevili. Promluvte s ní a dozvíte se něco o abishaích a očekávaném souboji. Po skončeném rozhovoru zajděte za nedaleko stojícími velkými zrůdičkami. Jsou tři a jmenují se Zerb, Gort a Thorp. Oslovte Thorpa a prozraďte mu, co jste se dozvěděli o abishaiích od Xanthie a varujte ho. Pak se za ní vraťtě a řekněte jí co jste udělali. Získáte něco zkušeností. Já jsem ji pak navíc sejmul (Lithánie Kleteb aby nezdrhla) a vypadlo z ní docela dost prstýnků na prodej, hezký prachy.

Sebastion
je mág, který proklel Kalnostroma, zombie u Hamryse. Promluvte s ním o Kalnostromově prokletí a nabídněte se, že tuto kletbu zrušíte. Sebastion vám dá nahlédnout do své knihy a můžete zajít za Kalnostromem, abyste mu pomohli. Když Sebastiona požádáte, aby vás zbavil jizev, pošle vás zabít Abishaie Groshuka, kterého najdete vpravo od Obléhací Věže. Po splnení úkolu se vraťte k Sebastionovi a odměnou vám budiž něco zkušeností a trvale zvýšené charisma.

Trh pod Otevřeným Nebem je tržnice, kde jsou tři obchodníci. Anze prodává zbraně, Aalek magické předměty a Cinder kouzla. Od Cindera se také dozvíte o Trist, která byla neprávem obviněna.Trist najdete v severozápadní části Dolní Čtvrti mezi otroky. Jinak ještě bych chtěl říct, že u těchto obchodníků se dobře krade. U všech si beru vše co potřebuju a toho co prodává kouzla jsem dokonce s Annah úplně vykradl!!! Najdete to ve screenshotech.

Karina
Stojí kousek od Cindera. Dejte s ní řeč a až se naskytne možnost, řekněte jí, že si nemyslíte, že by byla špatná. Poté se si jděte o Karin promluvit s Corvusem, strážným, který stojí u horních dveří tržnice. Po návratu ke Karin získáte něco zkušeností.

Lazlo
je velice dobře informovaný človíček a najdete ho někde v tržnici. Vyzpovídejte ho opravdu důkladně a dozvíte se, mimo jiné, o způsobu, kterým se dostanete do Obléhací Věže, což je opravdu důležitá informace. Ještě tam ale nechoďte, tam se stavíme později

Trist
vyzpovídejte Trist a dozvíte se, že za její neštěstí můžou dva lidé – Byron Pikit a jeho kamarád Lenny. Zajděte za Byronem (je oblečen v modrý oblek a najdete ho kousek od tří Thokolů) a promluvte s ním o Lennym a Trist.
Lenny:Poté se vypravte za Lennym (ten se vyskytuje severozápadně od obchodu s rakvemi) a nalžete mu, že vás posílá Byron. Na základě toho vám Lenny prozradí, kde jsou uloženy dokumenty potvrzující nevinu Trist (ve skladišti – kde jinde) a heslo, potřebné pro jejich vyzvednutí.
Ještě než půjdete dodělat tento úkol chci říct, že jestli hrajete za zloděje, tak vám Lenny při dobře vedeném rozhovoru dá magické pěstní dýky, jsou asi nejlepší v celé hře!!!
Vyzbrojeni těmito znalostmi se vydejte do skladiště a dokumenty vyzvedněte. S nimi se vydejte za Deronem a předejte mu je. Poté můžete oznámit Trist, že je volná. Dostanete něco zkušeností a 1000 penízků. Také ve skladišti dostanete listy usvědčující Byrona Pikita z podvodů. S těmi skočte na tržiště za strážným u horních dveří a dostanete zase nějaký expy.
Ve skladišti si můžete také vyzvednout vak s penězi. Získáte bezpracně něco přes 1000 měďáků, ale potřebujete na to inteligenci 15 a víc.


Giltspur
stojí u tržnice a je obklopen hloučkem lidí. Když ho požádáte o práci, pošle vás do tiskárny s letákem. Po návratu dostanete další úkol – zanést do slévárny leták Keldorovi-důležité (ten je až v místnosti vlevo). A posledním úkolem pro Giltspura je doručit zprávu Barkisovi do Baru u Doutnajícího Nebožtíka. Tam se vypravte až promluvíte s Nemelle a budete schopni osvobodit Inguse. Po návratu už pro vás Giltspur nebude mít žádný úkol, tak se můžeme věnovat úkolům v Úřednické Čtvrti. Boží lidi a Slévárnu si ponecháme až nakonec, i tak se hodně naběháme.